Invitel helpdesk

Efi gépeli a felhasználó nevet, kattogás hallatszik, majd hátraszól suttogva a társának:
- Ragad a billentyűzet!
Mire a másik:
- Tudom, egyszer lesöröztem!


- Beírom a jelszót és semmi.
- Milyen hibaüzenetet ír ki?
- Semmit vagyis sebesség 100Mb.
- Akkor csatlakozott az internethez.
- De nincs semmi kép! Nem jó az internet.
- Böngészőt kellene megnyitni és lesz kép.


...
- Akkor mit írjunk felh. névnek? húsvilág@invitel.hu ?
- Igen, de ékezetek nélkül, tehát husvilag@invitel.hu
- Az i betűn se legyen pont?
- Hát, ha meg tudja csinálni, akkor ne!
- Nem, mindenképpen rajta van a pont.
- Jó, akkor maradhat a pont rajta, nem fontos.


Kedves efi jelenti, hogy feladta a postán a szomszédja internet számláját, mert a postás hozzá dobta be a csekket neki viszont nincs is internete. Látta a számlán hogy Invitel és már fel is adta. Mint kiderült a szomszéddal nincs beszélő viszonyban igy nem fogja neki kifizetni...


- Tessék mondani a jelszót!
- Nekünk nincs jelszónk, aki kijött telepíteni, hat darab pöttyöt írt be. Maguktól kaptuk ezt...


...nem tudom fogni az internetet, a kiszolgáltatott nem található...


...az unokám ért hozzá, de ő tiszta hülye...


2 nap kellett, amíg észhez tértem az alábbi ügyfél után:
E-mail problémával keresett meg, az alábbi hibaüzenetet kapta:
"Az üzenet nem küldhető el, mert a kiszolgáló visszautasította az egyik címzettet!".
Kb. 5-10 perces beszélgetés után, amikor más semmi tippem nem volt - hisz már minden beállítást ellenőriztünk - az ügyfél közölte:
"Végülis azért köszönöm a segítségét, igazából én a UPC előfizetője vagyok, csak maguk sokkal felkészültebbek és kedvesebbek, és mindig szoktak segíteni."
Kezelő padlót fog, felmegy a vérnyomása... Ezek szerint másnál is járt már! A beszélgetés elején nem akarta elárulni az inviteles e-mail címét... Érthető, hogy miért nem.


- Jó napot kívánok! Két napja nem tudok internetezni.
- Milyen lámpák világítanak az ADSL modemen?
- Egyik sem.
- Kap áramot a modem?
- Nem. Köszönöm, viszont hallásra!


- Önöknek ISDN-jük van, vagy ADSL?
- Öőőőőőő... USB-nk van...


- Mi az e-mail címe?
- xy csiga vnet.hu


Előbb hívott egy efi, hogy szeretné beállítani az internet csatlakozását...
Rövid beszélgetés után eljutottunk odáig, hogy megkérdeztem tőle, van-e Inviteles CD-je? Azt mondta, megnézi, mert így nem tudja... Kis idő múlva visszaért a keresgélésből és a következőt mondta:
"Inviteles CD-t nem találtam, de egy XY MEREVLEMEZT(!) igen..."
Mondtam neki, hogy az a hálókártya telepítő CD-je lesz... Erre ő:
"Ja..., a merevlemez az nem a CD...?"


- Akkor most törlöm ezt a 12 Inviteles kapcsolatot... jáááj ... - kiáltás és gyereksírás...
- Mi történt?
- A macska ellopta az egeremet.
- A számítógép egerét?
- Igen, de van madzagja, már húzom vissza - közben macskanyávogás a túloldalról.


- Milyen modemje van?
- Fehér.
- Egy kicsit bővebben...?
- Szürkés fehér!


57-es körzetből idős néni:
- Maga él!?
- Még egy kicsit!


- Miyen tűzfala van?
- Semmilyen, panelben lakom!


Ideges ügyfél:
- Ez nem szolgáltatás! Napok óta nem megy az ASDL!
- Milyen modemje van?
- Amilyent adtak, nem tudom!
- Milyen a tipusa? Rá van írva!
Sorolja a feliratokat, mikor a 48-szoroshoz ér, kiderül, hogy a gépen olvassa a jelzéseket. Megszakítva az olvasó órát...
- Inkább akkor nézzünk a monitorra!
- Az melyik?

Ezután jött az ügyfél, akinek a jelszava ** volt...


- Írjuk be ide a felhasználói nevet ékezetek nélkül, csupa kis betűvel! ("istvan.....")
(nagyon hosszas szünet, tanakodás az ügyfélnél)
- Ékezetek nélkül?
- Igen.
- Az i betűt hogyan...?

ugyanez az ügyfél:

- Indítsuk most újra a számítógépet!
- Kapcsoljam ki?
- Igen.
...
- Hol tartunk most, mit látunk a képernyőn?
- Semmit. Kikapcsoltam a monitort.


- Az nekem a problémám, hogy angol a windows és eddig magyar volt. Vissza kellene csinálni magyarra.
- Ööö, nem teljesen értem, hogy-hogy angol? Mit ír ki?
- Azt írja ki, hogy linksys.com.
- Írja be, hogy www.index.hu, és magyar lesz...!


A modemet megpróbáltam már reteszelni, de nem segített!


... Edina vagyok, a Felszálló sárkány...


Kérem segítsen, mert a fiam itt a Bill Gates, nem én!


Ügyfél érdeklődik, hogy miért nem működik a telefonja. Tájékoztattam, hogy kábelt vágtak. Erre megkérdezte, miért nem tájékoztattuk előtte levő nap erről. Vajon miért...?


...nem vezetékes a telefon, hanem földben jön a kábel.


...akkor most rákattintok az Invitel Explorer ikonra...


Ügyfél: - Jó napot! Én az xy számítástechnikai BT-től telefonálok.
...
...
- Van router a hálózatban?
- Az mi?


- Meg tudná mondani, hogy milyen típusú modemet használ Ön?
- Igen... ZTE ZXDSL83 egy amperes modemet.


Kihúztam a kábelt a wireless csatlakozóból.


Átadom a bátyámnak, ő annyit sem ért hozzá, mint én...


Bekötötték az ISDN-t (valójában DSL), itt van minden kütyü, viszont a szerelő, mikor meglátta, hogy Linux van a gépen sírva elmenekült. Én meg nem értek hozzá, mivel bekapcsoltam a gépet a Linux meg lett.


Egy hülye kérdésem lenne: bekötötték a netet, de még nincs gépem, és a tesóm hozza fel a gépét. Ha feltelepítem a cd-t amit önöktől kaptam, akkor fel tudom majd azt telepíteni a saját gépemre is? Nem fognak letörlődni az adatok róla?


Ügyfél szépen fejezte ki magát azzal kacspolatban, hogy nem fizette be a csekket:
"Korlátozva lett a kapcsolatom, mert különböző pénzügyi adminisztrációs események nem megfelelően alakultak."


Kérdeztem az ügyfelet, mi lenne az ADSL felhasználói neve.
- xy@FINGinvitel.hu... ó... elnézést... fixinvitel...


"hát itt szaladgál a homokóra de még nem fut"
"windows 2000 operáció rendszerem van, XP-s verzió"
"elhelyezkedem a parancsikont az asztalon"
"a honlap bejön, de a zöld strigulák még nincsenek meg"
"most jön a honlap... még nem jött, várjon... most jön megint, nem.. megállt"
"a zászló az lengedez, de a homokóra még nem töltődött fel"
Ezt mind ugyanaz az ügyfél produkálta.


- Van valamilyen tűzfal a gépen?
- Igen.
- Ki kéne kapcsolni.
- Azt hogyan kell?
- A kezelőfelületén ki tudja kapcsolni.
- MOST BEÍRTAM A KERESŐBE, HOGY TŰZFAL, DE MÉG NEM TALÁLT SEMMIT!


- Jó estét! Vettem egy ROTORT.
- RÚTER-re tetszik gondolni?
- Nem tudom, a netet szeretném átvinni a kislányomnak.


Az ügyfél furcsa kódot használt:
propeller -> homokóra
benzines kanna -> mappa ikonja


Van egy ilyen PC számítógépem, meg egy láptopom és ez légkapcsolattal csatlakozik routerhez. A PC számítógépemen az a hiba jelenik meg, hogy a távíróállomás nem válaszol.


Elnézést, tessék tartani, felveszem a másik telefont! - ezzel lerakja a tárcsát, vonal bomlik...


Akkor az invitelt írjam be? ...ékezet nélkül?


- Nem tudok most gép mellől telefonálni. Szétszedem az Internetet, és visszahívom.
Def.: Az Internet egy, az egész világra kiterjedő rendszer, melyet sokezer számítógéphálózat együttesen alkot.
Valószínűleg sok drótot kell majd széthúznia, ami sokáig tart.


- Én próbáltam önöket elérni a honlapon lévő számon, meg amit a tudakozó adott meg, de nem sikerült. Aztán valaki megadta ezt a tiktos számot, ezt a 1445-öt. Ezen néha titokban el tudom önöket érni?
(halkan, szinte suttogva) - Persze uram! Ezen bármikor!
- Nagyon köszönöm, nagggyon kedves!


- Lebetűzné nekem a felhasználónevét?
- Pillanat, ahhoz le kell írnom... Fejből nem megy. (felhasználónév: VICTOR)


- Rendelt a fiam egy internet csomagot, de nem olyan sebességűt kapott!
- Milyet rendelt, és milyet kapott?
- 1 megás vonalat rendelt, de csak egy CT507-eset kapott.


Működik az internet, csak az lenne a baj, hogy most angol... Mert bennt az iskolában magyar volt... Nem lehetne valahogy megoldani, hogy magyar legyen az internet?


Vnet = vodafone net


- A szerződésben azt írják hogy az emil postaládámba kapom meg a VirusBuster aktivációs kódot. Na most a postást még nem hozott nekem semmi ilyen levelet.
- Az emil postafiókot kellene nézni!
- Jaaaaaa!? Értem.


Én az ügyfélnek, aki a telefonnál van:
- A jobb oldali egérgombbal kattintson a Helyi kapcsolat nevű ikonra, és válassza ki az Engedélyezést!
Az ügyfél továbbítja az utasítást a számítógépnél ülő társának:
- Jobb oldali helyi engedély.


Hol tudnék beszélni az Invitellel?


Adnám a kolleganőmet, mert ő egy fiatalabb kiadás, és jobban érti!