Honda Jazz

Elsősorban a nagyon jó minősége, a tágassága, az ötletessége és a kedvező fogyasztása a pozitívumai, hátránya pedig csak az ára lehet. (regisztrációs adóval együtt 2,6-4 millió Ft-ot kell otthagyni érte a márkakereskedőnél)
Várhatóan 2007. őszén megjelenik a felújított változat - a részletek egyelőre nem ismertek.

A vezetési élmény úgy, ahogy van, hibátlan. A váltó az egyik legjobb (ha nem a legjobb), amit valaha kezelhettem. Tökéletesen jár a kar. Annyira könnyed és pontos, hogy még egy ideges rántással is hajszálpontosan siklik kettesből hármasba, a fék hatékony, a futómű kicsit kemény, így a magas építésű Jazz sokkal kevésbé billeg, mint várnánk. A futóművel tehát meg voltunk elégedve. Igen jól nyelte a pesti úthibákat, de azért egy kicsit durvulni is lehetett vele. A futóműzajok csak nagyon enyhén szűrődnek be az utastérbe.

NCAP töréspróba: Az apró Honda utastere biztonságos, erős kialakítású, ezt a frontális ütközésnél is bizonyította. A kasztni csak minimálisan sérült a műszerfal magasságában, és a lábtér deformációja is a veszélyes értékek alatt maradt. A Honda Jazz a legbiztonságosabb kisautó, hiszen az utasok védelmére négy, a gyalogosokéra három, míg a gyerekülésben utazók védelmére szintén három csillagot kapott.

[Kattints ide a kép nagyobb változatért.]

Az 1,4-es motor a jelenlegi benzines kínálat legjobbja, ehhez kétség nem fér. 1400 köbcenti, 83 lóerő - ez ugyan nem sok, de a 8 szelepes, hengerenként két gyertyás i-DSI-t az alacsony fogyasztásra fejlesztették.
A Honda Jazz benzinmotorjával országúton a modern turbódízelekkel is versenyképes 5 liter körül fogyaszt. Ha betartjuk a sebességkorlátozást, kevesebbet, ha nem, többet. Ugyanakkor teljesen más a karaktere, mint a többi takarékos, 1.4-es benzinesnek, amik hamar kifulladnak, ha 90 Km/h felett előznénk velük. Városban 7 liter körül fogyaszt, ami megint csak hihetetlen egy 1100 kg-os autótól.

[Kattints ide a kép nagyobb változatért.]

Toyota Yaris, mint kisNAGY autó? Ne nevettess! A Jazz beltere tényleg nagy. Elől is, bár ez nem akkora attrakció. Első üléseken nagy helyet több kisautó is tud. Hanem hátul: beülök magam mögé (180 cm), és a térdem és az első ülés támlája között van bő 5 cm! Ezt még egyik-másik alsó-középkategóriás is megirigyelhetné. A teret jelzi, hogy lehajtott hátsó ülésekkel valóban simán befér hátra egy hegyibringa, egészben, benne hagyott első kerékkel. Csomagtartó: 380/1321 liter.

A CD-lejátszó hangja elfogadható, ez a kis-alsó közép kategóriában tulajdonképpen inkább kiváló. Jól kezelhető és dizájnban is rendben van. 4 hangszórós változatnál viszont a két hátsó nem szól olyan jól, mint a két első.

A klímaberendezés túlzás nélkül brutálisnak nevezhető, a tűző napon hagyott autóban két percen belül elkezdi nyomni a hideget.

A Jazzbe beülve a vadonatúj kiskocsik között szokatlanul kiforrott és feltűnően jó minőségű autóban foglalhatunk helyet. A minőségi összkép a műanyagok keménysége ellenére színvonalas. A kemény műanyag felületek színe és anyaga kellemes látvány, tartósságukhoz nem férhet kétség. Nagyra értékeltük a Jazzben a gondos kidolgozást.

A Jazzt vezetni egy álom. Eleve az üléspozíció nagyon jó, még úgy is, hogy a kormány csak magasságában állítható. A kormányzás nagyon könnyű. Bár sportos vezetéshez nem csak a rásegítés túlzott, hanem az ütközéstől-ütközésig 3,5 kormányfordulat is. Az elektromos szervo meglepően jó, de igazán a váltó az álom. A rövid kar egészen kicsi utakon pontosan megvezetve jár, tökély.

A minimális felszereltségű változat is szép belülről, de CD-s rádió alapból nem jár hozzá - kalkuláljuk bele az árba, hiszen úgyis első dolgunk lesz venni egyet bele.

[Kattints ide a kép nagyobb változatért.]

A székeket feltűnően kényelmesnek érezzük, akár órákon át is.

Láttunk már okos és trükkös üléshajtogató rendszereket, de ennyire egyszerűen, gyorsan és okosan kezelhetőt még nem.

A belső tér megvilágítása igényes, több lámpa ad erős fényt.

Jókora, emeletes kesztyűtartó, alatta polc, a váltó előtt pohártartók. (Pohártartó hátul is van.) Az ajtózsebek nagyok.

2002 - Japánban az év autója, ráadásul ebből adták el a legtöbbet.

Magyarországon a magas ár ellenére szinte egymás elől kapkodják el a vásárlók a Jazzt, mivel az importált keret szűkebb az eladható mennyiségnél (várakozási idő kb. 2 hónap).

Az biztos, hogy aki egyszer vesz egy ilyen autót, az nem fog benne csalódni, mivel tényleg nagyon barátságos és a minősége kiváló. Nem zörög, nem hörög, csak teszi a dolgát nagyon meggyőzően. Szériahibája nincs, nem szokott elromlani semmije - sok évesen is ritka vendég a szervizekben.


Képek és vélemények forrása: Totalcar, Origo, Hír TV, Vezess.hu, A5.hu, Honda márkakereskedés honlapok
Ajánlott: http://hondajazz.lap.hu
Frissítve: 2007. augusztus 19.